Szabályzat

1. Verseny szabályok

1.1 Tiszta versenyzés

1.2 Előzés

1.3 Védekezés

2 Versenybizottság, büntetések

2.1 Büntetések

2.2 Jóváírások


1 Verseny szabályok

1.1 Tiszta versenyezés

1.1.1 Mindig versenyezz tisztán. Az autók között a kontaktusok nem megengedett, és mint versenyző te felelősséged, hogy megpróbáld ezeket elkerülni. Balesetek történhetnek, de ha te okozod őket nagy valószínűséggel meg leszel büntetve.

  • Ha valakinek megsérül az autója, olyan módon hogy így az autó már nem uralható akkor köteles rögtön elhagyni a pályát és kiállni a box-ba, ha az autó nem javítható és nem tudja folytatni a versenyt, be kell fejeznie a futamot! Ha valaki sérült autóval még megpróbál eljutni a box-ig vagy észleli, hogy esetleg nem lesz elég az üzemanyag, és lassabb tempóban tud csak eljutni a box-ig vagy befejezni a versenyt, az rendkívül körültekintően autózzon. Ha kifejezetten lassan megy valaki, akkor a versenyvonaltól a lehető legtávolabb haladva, folyamatosan a hátulról jövő forgalmat figyelve vezessen, mert ha nagy a sebességkülönbség, szinte biztos, hogy balesettel végződik egy rossz manőver. Ilyen esetben mindig a sérült/lassabb autóval "vánszorgót" terheli a felelősség! A pálya elhagyása után a gombbal visszarakás a pályára (car reset), büntetést von maga után. Kivétel, mikor máshogy nem lehet visszatérni a pályára (pl. fejtetőn áll az autó).

1.1.2

Szándékos ütközés egy másik autóval azonnali kizárást von maga után a ligából.

1.1.3

Ha véletlenül kiütsz egy másik autót, vagy te vagy a felelős egy baleset kialakulásáért, le kell lassítanod és az érintett autót autókat vissza kell engedned magad elé, amilyen hamar csak lehet lehetőleg a következő kanyarig, ez a büntetés azért amiért kiütöttél egy másik autót, ez alól csak az jelent felmentést, ha akit kiütöttél azt mondja menj tovább.

1.1.4

Ha valaki lagol a liga vezetése felszólítja, az illetőt és ebben az esetben nem indulhat a futamon, ez alól a szabály alól kivétel nincs, aki lagol az nem indulhat, mivel balesetveszélyes a többi pilótára nézve.

1.2 Előzés

Ne légy túl agresszív, mikor próbálsz előzni, mint üldöző a te felelősséged, hogy ne ütközz az előtted lévő autóval.

1.3 Védekezés

Egynél több irányváltás és a másik blokkolása szigorúan tilos . Mikor egy másik autó ellen védekezel válassz egy ívet és ragaszkodj hozzá. Nem szoríthatod le az üldöző autót a pályáról egy autónyi helyet mindig hagyj magad mellett. Féktávon az irányváltás és a másik leszorítása, vagy az autó ráhúzása a másikra szigorúan tilos.

A védekező versenyzőnek tilos a lámpáját villogatnia , mivel ez megzavarhatja a hátul lévő versenyzőt, és ezáltal balesetveszélyes.

2.

A versenybíróság 3 főből álljon, a versenybíróság elnöke goarrows, akinek többségi szavazata van. A másik két tag Beniszili, Doma. Amennyiben valamelyik tag érintett a vizsgálatban, úgy az érintettség okán nem használhatja döntési körét. A versenybíróság tagjainak a verseny replay-t le kell menteni minden futam után.

0.. TS3 használata kötelező. Mikrofon nem szükséges, de hallja mindenki. "Csak a legfontosabbakat"

Büntetések:

1.. · Versenybaleset - nincs büntetés

  • Figyelmeztetés - A szezon folyamán a versenybíróság bizonyos esetekben figyelmeztetéseket szab ki a versenyzőkre. Amennyiben az egész szezon folyamán bármikor összegyűjtöttél 4 figyelmeztetést, büntetésed Boxutca áthajtás a következő futamon.
  • Időbüntetés: 15 másodperc.
  • Utolsó rajthely a következő versenyen - a következő versenyen, vagy a következő verseny első futamán letöltendő, amelyen a versenyző megjelenik. A versenyző az időmérő edzésen nem vehet részt, érvényes köridővel nem rendelkezhet. Amennyiben a büntetésben levő versenyző mégis mégis kihajt a pályára, a büntetése letöltöttnek tekintett, de a futamról automatikusan diszkvalifikálja magát
  • Boxutca áthajtásos büntetés - a következő futamon letöltendő, amelyen a versenyző megjelenik. Letöltése az adott futam 2. és 4. köre között kötelező. Azon versenyzőnek, aki 1 futamon 2 db Utolsó rajthelyes büntetést gyűjt össze, büntetését 1 db Boxutca áthajtásra váltjuk át. A box kiállással összekötött boxutca áthajtás nem tekinthető letöltött büntetésnek.
  • Diszkvalifikálás adott futamról (D.Q.)
  • Boxutca áthajtásos büntetés le nem töltéséért a meglévő büntetés mellé további két figyelmeztetés
  • Egy vagy több futamra szóló eltiltás
  • Kizárás a bajnokságból
  • A bajnokság végén a le nem töltött Boxutca áthajtásos büntetéseket a VB büntetőpontokra váltja, melyet a versenyző szezon során szerzett összesített pontjaiból levon. 1 db Boxutca áthajtásos büntetés = 36 büntetőpont.
  • A pilóták kérdéses esetnél megtehetik az óvást, a verseny végétől számítva 24 órán belül.
  • Óvás: A pilóták kérdéses esetnél megtehetik az óvást, a verseny végétől számítva 24 órán belül. Az óvás a jelentkezés fülnél és azon belül az óvás lehetőség után küldhetik be a pilóták az incidenst. Hányadik körben történt az eset, melyik kanyar, érintett másik pilóta)
  • A büntetés fajtáját minden esetben a versenybizottság határozza meg. Amilyen büntetést kiszabott a bíróság, azt kötelező letölteni, amennyiben nem, akkor a következő versenyről kizárást von maga után.
  • Büntetések:

A büntetés fajtáját minden esetben a versenybizottság határozza meg. Amilyen büntetést kiszabott a bíróság, azt kötelező letölteni, amennyiben nem, akkor a következő versenyről kizárást von maga után.

2. Jóváírások

Amennyiben a játék jogosulatlanul ad büntetés (lassítás, időbüntetés) egy általad nem érintett balesetbe miatt minden esetben a versenyzőnek tovább kell hajtani és futam végén kivonja az idejéből a versenybizottság az idő büntetést.