Nem túl jó szájízzel vágnunk neki a második fordulónak ugyan a Red Bull Ring után büntetéssel sújtották versenyzőink.

A szigorú PLP elég erő időbüntetéseket vont maga után.

Az első futamon Bilanszki Gergőt a 16., Urbán Pétert a 22., Szántó Lászlót 21. helyre sorolták vissza a pálya vágás miatt. Nyilas Lászlót pedig Kizárták a futamról az ütközés miatt.

A második futam: Nyilas a 7. helyre lépett elő. Szántót a 22., Urbánt 23. sorolták vissza.

Az időmérőedzés a mieink közült legjobban Nyilas Lászlónak sikerült. Szántó a 12. Urbán a 15. Bilanszki a 16. Varga pedig a 25. helyen várhatta az első futam rajtját.

Az első futam rajtja viszonylag jól sikerült a pilótáinklag az első kanyar kicsúszásit illetve baleseteit sikeresen elkerültés. A 2. kanyarban Szántó László kicsúszott. Ezt követően elindut a kakaskodás a német kollegákkal. Viszonylag elég durva vezetés produkáltak jópáran igy a középpmezőny folyamatosan ment a helycsere. Volt akinek jobban és voltakinek kevésbé sikerült elkerülni a balesetek és megfogásokat. Nyilas László 7. helyre hozta be az autóját és ezzel a legjobb Rookie címet is bezsebelte. Bilanszki , Urbán , Szántó ismét egymásra talát a futam második részébe és ebben a sorrendbe is intették le őket 17., 18., 19. helyen. A Fztamot Jarno Koch húzta be.

A második futam már a nem modható annyira sikeresnek legalábbis a másodi kanyarba Nyilas Lászlót kiforgatták a top 10ból. A többieknek is meggyűlt a bajuk a német pilótákkal. A Szántó és Urbán egyeletes teljesítést mutatott a futamon 11. és 13 helyen hozták be autóikat. Bilanszki a nem volt szerencséje 17. helyen ért be. Nyilas László a megrogást követően a mezőny végéről a 10. helyre hozta be az autójaát. Varga a futam felénél feladta a versenyt.

A 2.futamot Jarno Koch nyerte Domi hoffman a 2. és Niklas Funkhauser 3 helyen ért be.

Nyilatkozatok:

#5 Nyilas László:

Időmérővel nagyjából elégedett voltam, bár a leggyorsabb köröm egy elrontott első szektoros idő volt. Tehát lehetett volna még 3 helyet fogni egy jó körrel. Első futamon az volt a terv hogy kb. a rajt helyemet tartsam meg aztán bármi lehet. Rajt jól sikerült, T1 és T2 is sima volt. Inkább buktam két helyet, de tuti a biztonság. Aztán elég lassúnak éreztem a tempónkat és próbáltam gyorsítani, mert jöttek hátulról. Egyet előztem egy valaki meg kiesett előlem így behoztam a rajthelyet!

Második futam rajtnál picit elforogtak a kerekeim és többen megelőztek a t1-ig. Előlem ketten kiforogtak és jól is sikerült kijönni a kanyarból. T2 féktávon előttem volt egy ütközés amibe bele keveredtem sajnos. Meglöktem az előttem levőt aki elvitt magával a sóderba még két versenyzőt. Kíváncsian várom az ítészek döntését. T2 kigyorsítása nem sikerült a baleset miatt, illetve mert hátulról meglöktek és megforgattak.

Aztán irány a mezőny után, volt több név és eset. Pl. célegyenesben szembe jött az autó, lassú kanyarban út közepén álló autó. Egy megelőzésem olyan jól sikerült hogy konkrétan lelökött és rajtam fordult el. Nem unatkoztam. Végül 9. helyen értem be úgy hogy sikerült utolérnem a jó távol levő versenyzőt, de sajnos előzni már nem volt időm. Már várom a következő futamot mert jó volt. Itt is várom a másik fel büntetését.

#14 Bilanszki Gergő:

Az időmérő edzésnek úgy indultam neki hogy a 12-be azért jó lenne befér, ehhez képest sajnos csak a 15. helyet sikerült megszerezni.
A legjobb időmhöz képest több mint fél másodperccel mentem rosszabbat valahogy nem úgy tapadt a kocsi mint előtte de nem baj úgy voltam vele majd a futamon hozunk pár helyet.
Az első futam jól indult sikerült feljönnöm a 11. helyre mögöttem Urbán Peti volt de sajnos sikerült össze akadnunk és elhagytuk a pályát mindketten.
Visszaestem a 19. helyre szerencsére az autóm nem sérült.
A verseny vége felé ismét Petivel egymásra találtunk de így legalább nem volt unalmas a futam végül a 17. helyen értem célba ami nem jó de nem is tragikus 🙂

A 2. futamom jól indul az elején sikerült jól kijönnöm a lökdösődésekből Urbán Petivel együtt és úgy éreztem hogy benne lehetnénk az első 10-be.
Sajnos ez nem így alakult ugyanis jött Scott Manson aki hááát finoman szólva nem sok helyet hagyott és sikerült összeérnünk amiből egy elég nagy bukás lett.
Sikerült vissza jönnöm a pályára a szélvédőm betört alig láttam valamit az autó hátulja kuka lett minden kanyarba meg akarta előzni az elejét innentől kezdve az volt a cél hogy beérjek.
A futamot a 17. helyen zártam ismét nagyon kíváncsi leszek hogy a Manson gyerek kap e valami büntetést.
Remélem a következő futam jobban fog sikerülni.

#22 Szántó László:

Az időmérőt sikeresnek mondanám, mivel egy egész jó kört sikerült összeraknom, ami a 12. helyre elég volt. Az 1. futamon egy átlagos rajttal tartottam a pozíciómat, az egyes kanyarban még 1-2 helyet tudtam is javítani, de a 2. kanyar féktávján hozzáértem kerékkel a fűhöz és egyenesen kimentem a kavicságyba. Ezután az utolsó helyről kerülgettem a baleseteket és a megforgott autókat. A maradék időt Péterrel és Gergővel csatáztam el, a 19. helyen célba érve. A 2. futamon így 17., 18., és 19. helyről indultunk, de az első kör végére már 9., 10., és 11. helyen voltunk. A 2. kör első kanyarjában valaki kilökött, ezzel 6 helyet bukva, Nyilas Laci mögé érkezve. Onnan zárkóztam fel, utolértük Petit és hárman csatázgattunk, amikor utolért az, aki kilökött engem az első kanyarban (később Gergőt is) és megint kilökött, de ezzel már csak 2 helyet buktam, amit később vissza szereztem, mert ők is kicsúsztak. A végén Petit is megelőztem, és 11. helyen zártam. A csapattársaimmal jól elcsatáztam, de sajnos a többiek elég agresszívek voltak, és többször is kiütöttek minket.

# 2 Urbán Péter:

Időmérő:
16. helyre tudtam magam kvalifikálni.
Amivel nem igazán voltam megelégedve ugyan is a verseny előtti edzéseken jobb időket tudtam autózni.

1. Verseny
Rajt utáni kavarodásokban tudtam hozni 3-4 helyet de sajnos hibáztam egy nagyot az első kör végén és vissza estem a 12. helyről a 21. helyre.
Szépen lassan lépkedtem előre és már a 15. helyen voltam mikor ugyan ott ahol az első kör végén ismét hibáztam egyet a verseny vége előtt 7 perccel és ennek köszönhetően visszaestem a 18. helyre ahonnan már nem tudtam előrébb lépni.
Végül a 18. helyen értem célba HVML szendvicsben.
Egyik szemem sírt a másik nevetett ugyan is Nyilas Úr a 7. lett így ő végzett e legelőkelőbb helyen az újoncok között!

2. Verseny
Rajt utáni pillanatok elég eszelősek voltak így a 18. helyről rajtolva nagyon figyelni kellett,hogy ne keveredjek bele semmiféle kakaskodásba ami nagy szerencsére sikerült is így az első kör végén már a 10. helyen találtam magam.
35p-es futam volt egy jó 25-30p ig tudtam tartani a 10. helyet de megjött villám sebességgel Nyilas Úr.
Próbáltam védekezni 1 körön keresztül de észleltem,hogy csak egymást tarjuk fel ezzel így kénytelen voltam átadni a 10. helyet. Hozz áteszem teljesen jogosan, nem is kellett volna várni vele mert egyből el lépett tőlünk.
Majd az egyik kanyarba hátulról megkoccoltak így keresztbe álltam félig meddig a pályán és ezt kihasználva Szántó Laci el is tudott menni mellettem.
Ezek után elérkezett a legbosszantóbb dolgok az egészben.
Az utolsó kör közepén féktávon be laggolt a játék egy kicsit és teljesen elrontottam a féktávot és az UTOLSÓ kanyarban az egyik német versenyző megtudott előzni és ennek hála a 13. helyen értem célba.
Rettentő dühös voltam, ha nem történik mind ez a lagg dolog a 10.-11.-12. hely HVML-es autó birtokában lenne.
Csapat szempontból nincs okunk panaszra szerintem elég stabil pontokat hoztunk, persze feltéve ha nem büntetnek meg minden apróságért minket. 🙂

#188 Varga Ádám:

Anno még Forma 3 bajnokságban gurultam itt utoljára pályára. A gyakorláson némi javulást tudtam felmutatni ugyanis nem enyém lett az utolsó hely. 🙂 A időmérő edzésen próbáltam későbbre időzíteni a kijövetelt hogy ne keljen foglalkozni a forgalommal. Sikerült is futnom egy biztonsági kört. A következő kért mért körön azonban meg forogtam így nem tudtam javítani. A első futam rajtja jól sikerült és versenyben voltam végre. Az a helyzet addig állt fent amíg le nem szorítottat a pályáról. Ez jó pár pozícióba került. Azt pár körrel később egy kigyorsítás nem jó sikerült így megforgás lett a vége. Pillanatokon belül így az utolsó helyen találtam magam. A futamon ebben a pozícióban is fejeztem be.

A második futam az eddigi 4 futam közül talán a legrosszabbnak mondható. Már a rajnál elváltottam magam. Aztán egy lecsúszás az első kanyarba majd többszöri megforgás. 10 perccel a a kezdés követően már megjelent a visszapillantómba az első helyezett. Úgy döntöttem ennek így nincs értelme fojtatni így kihajtottam a box-ba és feladtam a futamot.

Leave a Reply

X
X