Csapatban elindultunk a német VSR-be rendezett Assetto Corsa – Rookie Meisterschaft 2020-ba. A bajnokság 6 fordulóból áll melyen fordulónként 2 futamot bonyolítanak le.Az első fordulót a Red Bull Ringen rendezték. Elég nagy érdeklődést keltett a bajnokság ugyan is 31 fő volt jelen az első fordulóba. A HVML 5 fővel nevezett a bajnokságra. Név szerint. Urbán Péter (2), Nyilas László (5), Bilanszki Gergő (14), Szántó László (22), Varga Ádám (188).

Az időmérőedzésen 15 perc volt lehetőség futni mért időt. Mivel 32 autóról beszélünk így nehéz volt kifogni azt a pillanatot amikor épp nincs az ember előtt senki vagy nem éri éppenséggel utól. Legjobban Nyilas Lászlónak sikerült ez aki 9.helyen futott be, Bilanszki a 15., Urbán 16., Szántó 18. és Varga a 29. szerezte meg.

Az első futam rajtján sikerült elkerülni a baleseteket a pilótáinknak. Nyilas járt a legrosszabbul a 2.kanyarba aki belekeveredett a egy balesetbe a középmezőnybe és kilenc pozíciót bukott. Bilanszki és Varga is tudott nyerni a rajtnál a a baleseteknek köszönhetően. Urbán és Szántó pedig meg tudta tartani a helyezését.

Ezt követő Nyilas László nagyobb tempóra kapcsol és folyamatosan előzte az előtte lévőket. Varga pedig folyamatosan csúszott vissza.

Féltávnál Bilanszki 11. Nyilas 14., Urbán 15, Szántó 15. Varga 27.

A srácok csapatként dolgoztak együtt és folyamatos törtek előre. Nyilas nagy igyekezetében ismét hibázott megforgott és hátracsúszott. Urán Péter és Szántó László pedig együtt tudott maradni a középmezőnybe.
Előrébb eközben Bilanszki próbálta tartani az előkelő pozícióját.

Varga pedig a hátsóbb szekcióba próbál érvényesülni.

A 25 perc perc leteltével Torben Peschke nyerte a futamot. 2.helyen Lars Kisser 3.helyen pedig Domi Hoffman ért célba. Bilanszki 10. Szántó 14., Urbán 15., Nyilas 17., Varga pedig 29. helyen ért célba.

A második futam már 35 perces volt. A fordított rajtrácsnak köszönhetően Bilanszki 3.pozícióból várhatta a rajtot. Az első kanyarba kilökték így az utolsó helyre esett vissza.

Urbán Péternek sem volt szerencséje mivel balesetbe keveredett és ezzel sok pozíciót bukott el.

Szántó László, Nyilas László, Varga Ádám pedig több pozíciót tudott javítani a rajtnál.

Féltávnál Nyilas a 10. Szántó a 12., Urbán a 19. Bilanszki a 23., Varga a 28.

Pilótáink folyamatosan próbálták tartani a pozícióikat hisz heves csatákat kellet megvívniuk.

A verseny végül Lars Kiesser nyerte. 2. Jarno Koch 3. pedig Julian Maerz lett.

Nyilas László 9., Szántó László 10., Urbán Péter 18., Bilanszki 21., Varga Ádám 27. lett.

Nyilatkozatok:

#5 Nyilas László:

Időmérő: nagy terveim nem voltak. 9. helyet szereztem meg, a szigorú P.L.P. miatt igyekeztem szabályos köröket összerakni. Sok versenyző volt, egyszer picit kizökkentett egy versenyző az elengedés során, talán az a kör lehetett volna jobb mint az amit sikerült megfutni.
Futam 1: rajt és első kanyar rendben volt, második kanyarnál picit a körülöttem lévőkre figyeltem és már el is mértem a féktávot hideg gumikon. Jött az ütközés és megforgás. 25. helyre estem vissza. Innen sikerült feljönnöm már a 12. helyre (köszi csapat 🙂 ) de jött egy hiba ismét amikor előzni szerettem volna. Újabb forgás és 21. hely. Ezután már nem volt sok idő hátra, a 17. helyig sikerült feljönnöm.
Futam 2: rajt rendben volt, az első kanyarban inkább kimentem a bukótérbe az első futam eseményei után. Buktam pár helyet, de megérte. 2. kanyarban igazam is lett, előttem többen összeakadtak és megforogtak. Nyertem pár helyezést, aztán jöttek az előzések. Jókat csatáztam, 9. helyre tudtam előre jönni.
Összességében szomorú vagyok mert kezemben volt a lehetőség az első futamon jó helyezésre de nem éltem vele. Következő futamon jöhet a javítás!

#14 Bilanszki Gergő:

Az időmerő edzésnek úgy vágtam neki hogy mindegy hányadik leszek majd a versenyen Meg próbálunk óvatosba menni és úgy pozíciókat nyerni. Így sikerült is az előkelő 17. Rajthelyet Meg szerezni. Az első futam 25 perces volt ahol végül is sikerült kimaradnom a csihi-puhiból és végül a 10. Helyen értem célba amivel teljesen megvolt elégedve. A 2. Futam már nem sikerült ilyen jól. A 3. Helyről indultam de már az első kanyarban megforgattak így visszaestem az utolsó helyre. Ezek után Meg próbáltam minél gyorsabban felzárkózni de sajnos még egyszer kilöktek. Utána már úgy voltam vele hogy csak érjünk be valahogy ami sikerült is a 21. helyen. Összességében elégedett vagyok az első hétvégével úgy gondolom ha nem forgatnak ki a 2. Futamon ott is az első 15-ben sikerült volna végeznem.

#22 Szántó László:

Az időmérőm egész jól sikerült, megfutottam eddigi legjobb időmet, ezzel 19. helyre kvalifikálva magam. A rajtom nem volt a legjobb, de a későbbi kisebb balesetekből jól jöttem ki, és egész sokáig jó pozícióban voltam, amíg a 2-es kanyarban megforgattak, és visszaestem a csapattársaim környékére. Utána szinte csapatként mozogva együtt előztünk meg néhány autót. Körülbelül a 13. helyen lehettem, amikor hirtelen felugrott a ping-em nagyon magasra, és oda vissza laggolva kiütöttem Urbán Pétert és lehet, hogy Nyilas Lászlót is megforgattam. Azt a versenyt 14. helyen fejeztem be. A 2. futamon már a 14. helyről rajtolhattam, egy egész jó rajt és baleset kikerülések után már a 10. hely környékén találtam magam. Egyre gyorsultam a futamon, az időmérős körömet is megdöntöttem 3-4 tizeddel. Nagyon jó és kemény csaták is voltak, és a 12. helyen intettek le.

# 2 Urbán Péter:

Időmérő: Volt 2-3 kör ami jónak ígérkezett de sajnos vagy feltartás miatt vagy saját hiba miatt dobhattam ki a kukába. De összességében elégedett voltam az elért eredménnyel. 1. Verseny Rajt rosszul sikerült de szerencsére hamar vissza tudtam kapaszkodni. Próbáltam előretörni ahogy csak tudtam futam közbe,de rendkívül erős mezőny jött össze így pár kör után tudtam,hogy nagyon nehéz lesz. Futam összességében élvezetes volt,kivéve mikor az egyik Brit versenyzővel féktávon összeakadtunk és vagy 160 km/h sebességgel keresztbe csúszva a pályán a sóderágyba kötöttem ki. Jó pár csatát megvívtam amiből ha győztesen ha vesztesen jöttem ki élveztem. 15. hellyel kimondottan elégedett voltam futam után 2.Versenyen a rajt ismét rosszul sikerült minimális laggal küzdöttem de csak 1mp tartott szerencsére a rajt pillanatában. Próbáltam ki maradni kakaskodásból ami sikerült is szerencsére csak az előttem keresztbe álló autók miatt bukótéren keresztül kellett kerülnöm és ennek köszönhetően vagy 7-8 pozíciót vissza estem. Onnantól kezdve elég nehéz dolgom volt az elbukott pozíciók visszaszerzésében. Mondhatni valamilyen szinten szét is estem fejben egy kicsit így még nehezebb dolgom volt. Utolsó 10 perce sikerült hellyel közzel magamra találni így élvezetes csatákat vívtam az utolsó körig. Viszont a 18. hellyel egyáltalán nem voltam megelégedve, több volt abban. A magyar csapatra szerintem teljesen mértékbe büszkék lehetünk egy ilyen erős nemzetközi mezőnyben szépen helytálltunk.

#188 Varga Ádám:

Időmérő: 31-en indultunk ezen a pályán így eléggé nehéz volt nem forgalomban autózni. Egy mért kört sikerült mennem A P.LP. igen csak megnehezítette a dolgomat 3 kört vett el szélesítés miatt, a 4.-ben meddig én hibáztam. Így sajnos az utolsó helyett szereztem meg. Az első futamon a rajtnál a balesetet követően jó pár helyezés tudtam nyerni a rossz rajt ellenére is. A nálam jóval gyorsabb első kanyarban pórul járt versenyzők simán elmentek mellettem. Majd a hátsóbb szekcióban lévő versenyzőkkel fel tudtam venni a versenyt. Aztán saját hibából 2x is megpördültem így a mezőny végére kerültem. A verseny további részébe hiába volt azonos a tempóm az előttem lévő három pilótával, hátrányom akkor volt hogy már nem tudtam utolérni őket. Utolsó helyen intettek le. Második futamon egész jól sikerült a rajtom aztán ismét nagy csattanások voltak az első kanyarban, így hirtelen a 23.helyen találtam magam 31.ről. Jó ideig sikerült tartanom a mögöttem lévőket. Egész jó csatákat vívtam a hátsóbb szekcióba. Majd kb. a futam felénél sikerült ismét eldobni a vasat. Ezt követően teljesen kiestem a saját ritmusomból és csúsztam ki a bukóterekbe és forgattam meg az autót. Ezen a futamon is az utolsó helyen intettek le. Aki régebb óta ismert egyetlen egy pálya van amit nagyon nem szeretek, az pedig ez a pálya. Összességében rossz hétvége volt. Csapattársaimra pedig büszke vagyok hogy helyt álltak itt a Porsche Kupában.

Leave a Reply

X
X